Csak én kiáltottam...

Egy szép napon arra ébredtem, hogy ki kell írnom magamból az érzéseimet...nos, nem vagyok író és nem tudok verset sem írni, így teljesen ösztönösek az írásaim, értékük csupán csak annyi, hogy egy ember érzéseit tükrözik. Lent és fent...ez az ami inspirál. A nagy magaslatok és az óriási mélységek, amiket az utóbbi időben megélek. Segít, ha leírhatom és nem magamban hordozom...segít...néha a fantáziámat is segítségül hívom, hogy szemléltessem a bennem kavargó hangulataimat...

Zsé

szende.jpg

Utolsó kommentek

Bejegyzések

Jujj...


 

Hazám, hazám...és az én Budapestem



MuZsika... ♫






„Szeress, és tégy, amit akarsz!"...csak jámbor fanatikusoknak!

VéZsé 2012.11.12. 23:07

265090_251775625_big.jpgAzt feltételezem, hogy a címben szereplő Szent Ágostontól származó idézet az egyik legnagyobb igazság, amit eddigi olvasmányaimból tanultam. Gondolj bele micsoda ereje van ennek az egyszerű mondatnak.

Már annyi szó esett a szeretetről, hogy talán, kissé beszűkültnek tartasz emiatt...pedig valahol itt kell keresgélni azt a bizonyos Igazságot, ami miatt megszülettünk, aminek a kizárólagos tudásáért évszázadokon átívelő vallási háborúkat vívtak. Az Igazság, amit például a kereszténység annak idején előírt, és ha annak szűk értelmezésétől valaki eltérni merészelt, bizony halállal lakolt. Az Igazság, amit a különböző vallások meghatároznak és például a katolikus egyház nem is tartja szükségesnek az emberi viselkedés irányításához.

Talán nem is jó helyen keresgélem? A vallások tanulmányozgatása csak valami kapaszkodó lenne? Útmutató, hogy eljussak magamhoz?

Abból kiindulva, hogy a gondolat csak rámutat az igazságra, de nem maga az Igazság, a vallások is gondolatok összességei, ideológiák, amennyiben az egot szolgálják. Jézus azt mondta: János evangéliuma 14. fejezetének 6. versében: "Én vagyok az út, az igazság, és az élet", ezt nevezik a bennünk élő Krisztusnak, a hinduk Atmannak, a buddhisták Buddha-természetnek. Ez talán az élettel való teljes egység, harmónia...a bennünk lévő dimenzió? A teljesség, a legbelsőbb szeretet. Ez lenne hát az Igazság?

A fentiek alapján, amennyiben ki-ki a saját vallását valamiféle útmutatóként kezeli, akkor azok mindenképpen az összetartozásunkat szolgálják és nem a megosztásunkat. Viszont, ha mindenki a sajátjaként, csakis az egyetlen igazságként aposztrofálja, akkor abból csak viszály keletkezik, az ego győzedelmeskedik. (ez így van sokesetben minden ideológiai szembenállásnál, vagy például a politikában is)

Ha már szóba hoztam az ego fogalmát...na igen. Ez is érdekes téma. Szabadulj meg az egotól- hallom, olvasom mindenhol. Azt hiszem, talán nincs is szükség rá, amennyiben megismerjük magunkban az Igazságot, a tudatosságot, magát a legteljesebb szeretetet. Érzéseink és cselekedeteink teljesen személytelenné válhatnak, onnantól nincs ego, ami uralja életünket.

Kérlek nézd el nekem, hogy ha nehézkes a fogalmazásom, de nem egyszerű leírni olyasmiket, amik valahol legbelül zajlanak érzések, érzelmek formájában. Valami megfoghatatlan dimenzióban.

Nincs nagy jelentősége a fenti fejtegetésnek, csupán le kellett írnom Neked. Jaj csak azt ne gondold, hogy én akarom megfejteni, amit tudósok, teológusok, ezotériával, filozófiával, spiritualitással foglalkozó nagy koponyák sem találtak...dehogy. Ezek kérdések, amiket olykor fel-felteszek :)

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://csakenkialtottam.blog.hu/api/trackback/id/tr224904117

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása