Csak én kiáltottam...

Egy szép napon arra ébredtem, hogy ki kell írnom magamból az érzéseimet...nos, nem vagyok író és nem tudok verset sem írni, így teljesen ösztönösek az írásaim, értékük csupán csak annyi, hogy egy ember érzéseit tükrözik. Lent és fent...ez az ami inspirál. A nagy magaslatok és az óriási mélységek, amiket az utóbbi időben megélek. Segít, ha leírhatom és nem magamban hordozom...segít...néha a fantáziámat is segítségül hívom, hogy szemléltessem a bennem kavargó hangulataimat...

Zsé

szende.jpg

Utolsó kommentek

Bejegyzések

Jujj...


 

Hazám, hazám...és az én Budapestem



MuZsika... ♫






Mit is adhatnék Neked?

VéZsé 2012.10.23. 08:25

tudatossag.jpgElőző írásaimban említettem már, hogy milyen nehéz időszakokon "vagyok" túl. Valamint arról is írtam, hogy "új" hivatásom, a masszázs folyamatos tanulása, alkalmazása, és ennek kapcsán a nálam megforduló embertársaim lelkiállapotának megfigyelése milyen örömöt jelent számomra. Olyan kíváncsiságot váltott ki belőlem a vendégeimre gyakorolt jótékony hatásom, hogy magam is meglepődtem. Saját lelki vívódásom nem gyakorolt olyan hatást rám, mint ezeknek az embereknek a látható és - ma már elmondhatom - tapintható szenvedése. Ennek okán  kezdtem szinte falni a különféle metafizikával- és keleti bölcsességekkel foglalkozó könyveket (bár nagyon nehéz megtalálni, a hatalmas kínálatból, hogy mi a megfelelő olvasmány, de van segítségem), különös tekintettel a metafizika egyik alapvető kérdésére, hogy honnan is származik a természet eseményeiben megfigyelhető rend, de talán a legfontosabb számomra, hogy a világ nemcsak jelenségekből, hanem emberi cselekvésekből is áll. Nemcsak az fontos kérdés, hogy miért történt meg valami, hanem az is, hogy valaki miért tette ezt, vagy azt, mi volt az indoka. A "szabad akarat" problémája. A szabad döntés, vagy szabad elhatározás problémája. A filozófiának az az ága, ami azzal foglalkozik, hogy miként magyarázható az események, a cselekedetek és az indokok viszonya. A szabad akarat nem jelenti azt, hogy bármit megtehetünk, amihez kedvünk van, hanem azt jelenti, hogy megvan rá a lehetőségünk; azaz egy adott helyzetben szabadon választhat két vagy több különböző alternatíva közül. A cselekvés szabadsága nem azonos az akarat szabadságával. Ezeknek az igazságoknak nagyon fontos szerepük van "szenvedéseink" lecsillapításában, kezelésében. Legalább is saját tapasztalataim szerint.

A másik engem érdeklő témakör a "megszabadulás" a "megvilágosodás" , a "befelé fordulás" kérdése. Mi is az? Mit nevezhetünk megvilágosodásnak, hogyan érhető el? Egyáltalán a keleti tanok által hirdetett megvilágosodás, megszabadulás elérhető-e, egy itt Budapesten, Magyarországon élő, küzdő, szorongó, vívódó sorstársam számára? Jelenthet-e kiutat a napi stressz és félelmek leküzdésére? A meditáció, mint a befelé fordulás egyik lehetséges módszere, hogyan hat rám, milyen érdekes folyamatokat indított el bennem? A "ki vagyok én" vizsgálódás fontossága és az, hogy ezek miért segítenek a szorongások, félelmek leküzdésében, mert kétségkívül nekem segítettek.

Folyamatosan tanulok, és tapasztalatot gyűjtök, hogy megtaláljam azt a szerény képességeimhez mérten üdvös módszert, -és természetesen társakat és szakembereket- hogy Neked is segíteni tudjak, vagy legalább az igényt-, a kíváncsiságot fel tudjam ébreszteni benned, hogy megtapasztald Te is: van kiút a szorításból. El lehet érni azt a belső nyugalmat, amivel elviselhetővé tehetjük a mindennapok nehézségeit. Elérhetjük ezt a külső-belső kiegyensúlyozottságot - kedves Mesterem szavaival élve - úgy is, hogy két lábbal a földön állva maradunk. Nem kell guruvá válnunk, és elérhető hogy egyre közelebb kerülhessünk a valódi énünkhöz, vagyis átélhessük a megvilágosodás élményét, amiről a nyugati ember tévesen úgy gondolja, hogy csak évtizedes jógaülésben- és aszkézisben töltve  történhet meg.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://csakenkialtottam.blog.hu/api/trackback/id/tr344863786

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása