Csak én kiáltottam...

Egy szép napon arra ébredtem, hogy ki kell írnom magamból az érzéseimet...nos, nem vagyok író és nem tudok verset sem írni, így teljesen ösztönösek az írásaim, értékük csupán csak annyi, hogy egy ember érzéseit tükrözik. Lent és fent...ez az ami inspirál. A nagy magaslatok és az óriási mélységek, amiket az utóbbi időben megélek. Segít, ha leírhatom és nem magamban hordozom...segít...néha a fantáziámat is segítségül hívom, hogy szemléltessem a bennem kavargó hangulataimat...

Zsé

szende.jpg

Utolsó kommentek

Bejegyzések

Jujj...


 

Hazám, hazám...és az én Budapestem



MuZsika... ♫






Lélekre vetkőzve...

VéZsé 2012.10.23. 06:52

szal.jpgMasszőrként rengeteg emberrel találkozom, egészen megdöbbentő életekkel, történetekkel, és mind önmagában megérne egy-egy leírást. Tanulságos könyvet lehetne kanyarítani belőle...de most nem is ezért ültem ide írogatni. Ma egy vendégemmel beszélgettem masszázs közben (van aki szeret beszélgetni közben) és megkérdezte, mit szeretek én ebben a hivatásban. Annyira tetszett neki a válaszom, hogy úgy gondoltam leírom, talán más is kedvet kap megtanulni ezt a mesterséget.

Nos, Mesterem elég frappánsan, és érzékletesen megfogalmazta mit is jelent masszőrnek lenni...mi is a masszázs:

A masszázs nem egy munka a sok közül! A masszázs hivatás, melyet nagy felelősséggel és szakmai tudással kell megközelíteni. Az érintés és a mozgás a legősibb gyógyító művészetek egyike. Így a test nem csupán eszköz a masszőr számára, sokkal inkább egy hangszer, melyet első lépésként megismerni és csodálni kell ahhoz, hogy amikor hozzáérünk, füleinknek kellemes muzsika csendüljön. A masszőr nem csak a testtel foglalkozik, mert aki csak így tekint, hamar a pályája végéhez ér. A masszőr mestere  a lelek ápolásának, ujjain keresztül jobban lát, mint két szemével.
Mintha egy réten ülnél és a nyári szellő simítaná arcod, érintsd úgy a testet,
Mintha az életed utolsó érintése lehetne, érintsd úgy a testet,
Mintha egyszerre csak eltűnne a Világ, érintsd úgy a testet.

Szép gondolat, és azon túl, hogy első perctől a fentiek szerint tanulom és gyakorlom ezt a szép és különös mesterséget, mára azért továbbgondoltam, hogy nekem mit jelent.

Tudod, amikor betér egy fáradt vendég, és azt látod, hogy elege van mindenből, a napi gondok, a gyerek, a főnök, az anyós, az após és mi minden még, nagyon nehéz áthangolni. Van rá jobb esetben 90 perced, vagy még annyi sem. Nos, számomra megfoghatatlan öröm az első érintés hatása...ha hiszed, ha nem az első érintésekkel képesek vagyunk már olyan hatást elérni, ami kézzel fogható. Szó szerint érzed, ahogyan a feszült testet, az olajos kezek zabolázzák. A feszült izmok perceken belül terülni kezdenek (persze problémásabb esetekben, ez nem olyan látványos, de ilyenkor is érezhető) és érzed, ahogy a vendéged a kezed alól olvad le az ágyon, és kezd változni a légzése, a szívverése. Megnyugszik. A szívemet boldogság járja át ilyenkor, meghatódom attól, hogy ilyen hatással tudok lenni egy embertársamra. Belső béke és harmónia járja át az egész testemet és törekszem ezt az érzést a kezeimen keresztül is átadni. (Sok esetben visszajelzésként el is mondják, hogy ilyen érzésük van masszázs közben.) A manualitás, a megfelelő fogások is eredményesek, de engem a leginkább a lelki hatás, ami minden esetben lenyűgöz, és ez az ami a legjobban érdekel. Amikor a testet megfelelően lelazítottam, akkor kezdenek megnyílni a legtöbben (persze vannak azért zárkózottak is, de kevesen). Ilyenkor törnek elő, a sérelmek, a bánat, a csalódás, a szorongás és felszínre kerülnek az elengedni való gondolatok. Na ez a csúcspontja a munkámnak, ez az amiért rajongok ezért a nem könnyű hivatásért. Amikor látom, ahogyan megkönnyebbülnek a feszült izmok, és vele együtt a feszült idegek. Ahogyan simulnak ki a csomós inak, és simulnak ki az arcok. Őszinte boldogság látni, hogy segíteni tudok a vendégemnek, fizikálisan és mentálisan is. Természetesen nem vehetem a vállamra minden ember gondját, baját, de azzal, hogy meghallgatom, érezhetően segítek. Nem feladatom tanácsot adni, még sok esetben meg sem kell szólalnom, csak meghallgatom a vendégemet.
Persze vannak ki nem mondott dolgok is, amik benn ragadnak, vannak olyan mély problémák is, amiről csak a test árulkodik, de ez már marad az én titkom...

(fotó: Lucia Beauty Szépségszalon, ahol lélekre szoktunk vetkőzni)

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://csakenkialtottam.blog.hu/api/trackback/id/tr674863750

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása