Csak én kiáltottam...

Egy szép napon arra ébredtem, hogy ki kell írnom magamból az érzéseimet...nos, nem vagyok író és nem tudok verset sem írni, így teljesen ösztönösek az írásaim, értékük csupán csak annyi, hogy egy ember érzéseit tükrözik. Lent és fent...ez az ami inspirál. A nagy magaslatok és az óriási mélységek, amiket az utóbbi időben megélek. Segít, ha leírhatom és nem magamban hordozom...segít...néha a fantáziámat is segítségül hívom, hogy szemléltessem a bennem kavargó hangulataimat...

Zsé

szende.jpg

Utolsó kommentek

Bejegyzések

Jujj...


 

Hazám, hazám...és az én Budapestem



MuZsika... ♫






Elveszett évek...?

VéZsé 2012.10.23. 09:09

Az utóbbi napokban kicsit több időm volt az olvasgatásra, és megint nagyon érdekes írásokra bukkantam. Elragadott magával a varázslat, az ismeretlen felfedezésének vágya. Talán, ha fiatal lennék útnak indulnék és magam is bejárnám azokat a helyeket amiket olvasmányaimban barangolok be. Írtam már, hogy nagyon érdekelnek a meditációs technikák, az úgynevezett "megvilágosodással" kapcsolatos kérdések. Nos megint tapasztaltam és megint rátaláltam egy remek témára, ami kifejezetten előrébb vitt. Bár óvatos duhaj vagyok, hiszen nem akarok abba a hibába esni, hogy okoskodjak, leleplezzek! Nem gondolom, hogy feltaláltam most itt az interneten a spanyol viaszt Jézusról, és vagányként megváltoztatnám vele az egész világot, a történelmet, sem az évezredes kultúrákat nem hülyézném le, mert az elég komolytalannak tűnne. Tehát próbálok tapasztalni és tanulni mindabból amit olvasok.

Kezembe került egy könyv egy ezoterikus bestseller-író, Elizabeth Clare Prophet nagy port kavart új kötete mely a Jézus elveszett évei címet viseli, és Jézus Krisztus Indiában és Tibetben töltött éveinek dokumentált bizonyítékaival kecsegtet. A könyv az úgynevezett „Ísza-apokrifek” felfedezésének és első publikációinak történetét meséli el, majd jobb híján, azokat az általa bizonyítékként nevezett szövegeket és fotókat, sőt festményeket tárja az olvasó elé, amelyek Jézus tibeti életével foglalkoznak. Az Ísza-legendárium több vallásos könyvben és tekercsben elszórva volt megtalálható. Nagyon érdekes...

jézus.jpgPersze hogy érdekelt a valóságalapja ennek a könyvnek és utána is kerestem...hogy is volt ez a Notovitch-féle felfedezés? Rátaláltam könnyedén (a Széchenyi Könyvtárban a Várban: http://nektar.oszk.hu/hu/manifestation/802959 ) Nicolas Notovitch: Jézus ismeretlen élete (A titkos tibeti evangélium) című könyvre, melyből kiderül, hogy több keleti utat követően Nicolas Notovitch 1887 őszén eljut Tibetbe. Az orosz utazó olyan dokumentumra bukkan egy tibeti kolostorban, ami később meghökkenti a civilizált világot. Megtalálja azt az "evangéliumszöveget", amit a lámák őriztek Jézus életéről. Az anyagot lefordítja és megjelenteti. A titkos evangélium óriási vitát vált ki, sokan kétségbe vonják eredetiségét, mások lelkesen üdvözlik, hisz újabb adalékokhoz juthatunk így Jézus életéről, valamint tartalmazza a szerző útinaplóját, amiben részletesen megírja milyen kalandos úton jutott hozzá a dokumentumhoz. Ezt követően közli a Szent Issa élete című Jézusról szóló tibeti írást.

leh-ladakh-tour.jpgLeh, Ladakh. Magasság 14.500 láb. A nagy Hemis kolostor. Ott Nicolas Notovitch, Nicholas Roerich, és Swami Abhedananda kutatott az ősi kéziratok után, hogy feltárják Jézus ismeretlen Indiában és Tibetben töltött éveit.

Már maga az olvasmány is elég izgalmas, nemhogy az amit ez elindít bennem. Ókori tekercsek szerint, Jézus tizenhét évet töltött el Keleten. Tizenhárom éves korától huszonkilenc éves koráig, amiről az ismert evangéliumok nem szólnak, valamint arról sem, hogy milyen is lehetett ez az ember? Ki volt Ő? Jézus és Buddha, a Védák tanulmányozása...

Én nem kommentálnám a könyveket semmiképpen, mert hiszem, hogy iszonyatosan nagy horderejű témát kaptam fel, és vannak dolgok, amiket emberi eszmefuttatással megérteni nem lehet, a nagy okoskodók és felvilágosultak előtt rejtve maradnak, csak az őszintén magukba néző és nyitott szívvel közeledők előtt válik érthetővé Jézus értelme és az egész dolog lényege. Vannak akik belemenekülnek egy számukra mindent értelmező vallásba, vagy éppen odaállnak a vallásosságot vádoló, megváltó-tagadó, divatos tábor élére...nos ez ennél sokkal bonyolultabb, intimebb téma. Nem az interneten van a hitbéli kérdések megvitatásának a helye, ergo mindenki -akit ez érdekel- olvasgasson utána és tegyen belőle magáévá annyit amennyit belátása szerint gondol, vagy érez. Mint én is. Remélem kedvet csináltam hozzá.

Még eszembe jutott valami...régebben láttam egy filmet és akkor egészen más szemmel néztem meg, mint tegnap este. Egész más szemmel....(ez egy részlet a filmből, sok online filmnézőn le lehet ingyen tölteni a teljes filmet)

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://csakenkialtottam.blog.hu/api/trackback/id/tr784863826

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kékavian 2013.03.11. 21:58:07

Szia:)
Én meg Notovitcz Jézus élete után kutatgatva ide jutottam.Már találtam egy könyvtári linket de idős vagyok és nem tudom hogyan juthatnék a könyv olvasásához.
Ha segitenél megköszönném.
Hegelkukactvn.hu

:)

VéZsé · http://www.youtube.com/user/TheZsee/featured 2013.03.12. 07:40:55

Szia Chagall!
Én a Várban, a Széchenyi könyvtárban olvastam el a könyvet, olvasóteremben...itt tájékozódhatsz: www.oszk.hu/nyitva_tartas, van napi jegy is, nem kell feltétlenül bérletet vásárolni. Ebben a környezetben, ezt a könyvet olvasni, nagy élmény volt :)Találsz ott még egyéb ritkaságot is...
süti beállítások módosítása